Objekcje właścicieli firm dotyczących zmiany sprzedawcy prądu

Do przedsiębiorców coraz częściej dzwonią przedstawiciele firm energetycznych, jednak niechętnie  nimi rozmawiają. Obawy dot. zmiany sprzedawcy energii rosną za każdym razem kiedy pojawiają się informacje o tym, że któraś z firm sprzedażowych oszukuje. Czasem aby oszczędzać trzeba zaryzykować, niech będzie to zmiana przemyślana.

Przedstawiamy i obalamy najczęściej pojawiające się  obiekcje  dotyczące zmiany dostawcy prądu.

  1. „Nie jestem zainteresowany”

Nic nie musisz podpisywać, warto jednak sprawdzić nowe warunki i ceny energii jakie oferuje sprzedawca. Jeśli cena za MWh zostaje bez zmiana ale sprzedawca rezygnuje z opłaty handlowej, to już jest taniej.

  1. „Wynajmuje pomieszczenia, nie mam wpływu na rachunki”

Otóż masz! Zmiana sprzedawcy prądu przez właściciela mieszkania może obniżyć rachunek za prąd i twój czynsz. Podaj numer telefonu do właściciela. Kiedy następnym razem podwyższy ci czynsz ze względu na wzrost opłat, zapytaj dlaczego nie zapoznał się z ofertą?

  1. „Mało płacę za energię”

Można płacić mniej, albo można uchronić się przed podwyżkami. Oferty z gwarancją stałej ceny to obecnie rewolucja na rynku.

  1. „Nie będę nic załatwiał/a przez telefon”

Oczywiście, że przez telefon nic nie załatwisz. Warto wystrzegać się takich praktyk. Chociaż wielu sprzedawców aby usprawnić proces zmiany oferują zmianę online, czy przesyła umowę do zapoznania się przez kuriera. Warunki mają być przekazane przez telefon, a kurier chce tylko podpisu. Umów się zatem na spotkanie z doradcą energetycznym. To do niczego nie zobowiązuje.

  1. „Nie chcę zmieniać sprzedawcy, z obecną firmą współpracuje od kilku lat”

Pamiętaj, że rynek energetyczny jest specyficzny. Specjaliści radzą, aby zawierać umowy na maksymalnie 24 miesiące. Sprzedawcy z tzw. nadania nie zawsze mają korzystne ceny. Warto sprawdzić czy nie szykują podwyżek.

Dowiedz się więcej o zmianie sprzedawcy

Skąd mam wiedzieć czy moja firma może płacić niższe rachunki?

Wystarczy dokonać kalkulacji, można też skorzystać też z kalkulatora energii.

Czy trzeba coś przerabiać w instalacji elektrycznej?

Nie! Zmienia się tylko Sprzedawca energii, natomiast Operator Sieci Dystrybucyjnej – którego przedstawicielem jest Twój najbliższy Zakład Energetyczny – pozostaje bez zmian. To oni są odpowiedzialni za awarie. Czy muszę wymienić licznik? Jest to sporadyczna praktyka, dla odbiorców taryf firmowych kosztowna, bo to oni są właścicielem urządzenia pomiarowego.

Gdzie zgłaszam awarię po zmianie?

Nic nie zmienia się w tym zakresie, za awarie nadal odpowiada OSD, a można je zgłaszać pod numerem 991.

Jak długo trwa procedura zmiany sprzedawcy?

Od lipca 2007 pierwsza procedura zmiany sprzedawcy nie może trwać dłużej niż 30 dni, a kolejna tylko 14 dni.

Czy podczas zmiany są jakieś przerwy w dostawie energii?

NIE, cały proces przebiega bez jakichkolwiek przerw w dostawie energii. Zmienia się jedynie firma wystawiająca fakturę za energię.

Jak często można zmieniać sprzedawcę?

Odbiorcy z grup taryfowych G i C mogą dokonywać zmiany sprzedawcy nawet dwa razy w ciągu 12 kolejnych miesięcy.

Czy muszę sam realizować procedurę zmiany sprzedawcy ?

To Twojej uprawnienie,możesz sam przeprowadzić proces zmiany, ale  sprzedawcy załatwiają wszystkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy. Należy jedynie podpisać dostarczone przez nich pełnomocnictwa do reprezentowania Ciebie w rozmowach z innymi podmiotami (OSD).

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s